Zevenhoven 1 -- Sportief 1 0-1 (0-0)

Zevenhoven 1

Sportief 1

Assist: Tosca Wens

Mannen, 1, 4e klasse C

26 mei 2018 14:30

Afgelopen zaterdag stond de laatste wedstrijd van het seizoen alweer op het programma en dat moest gebeuren bij Zevenhoven. Deze wedstrijd staat door de vrije val van Zevenhoven van de 2e naar de 4e klasse, sinds vele jaren weer op het competitie programma. Enkele weken geleden won Sportief toch redelijk eenvoudig met 3-0 van het toen nog hoger geplaatste Zevenhoven. Uiteraard stond er behalve de eer toch ook nog wel wat prestige op het spel , want tenslotte is het altijd leuk om van je oude trainer te winnen. In dit geval wilde iedereen keeper Rody toch graag laten zien dat hij niet de goede keus gaat maken door naar Zevenhoven te verhuizen. En dat gebeurde ook wel eigenlijk , want Sportief ging zoals gebruikelijk bijna , zwaar gehavend van start deze wedstrijd. Ook nu zouden de spelers van het 2e eftal weer laten zien dat de concurrentie groot gaat worden, met Kees Okker in de basis starte Sportief in de hitte feller en gevaarlijker dan de gastheer. Helaas moest Kees binnen 10 minuten al uitvallen met een gekwetste enkel en mocht jongeling Justin Verkerk meteen al laten zien wat hij kon. De eerste helft lag het tempo uiteraard niet hoog en kreeg Zevenhoven enkele kansen maar ook Sportief was een aantal keren gevaarlijk dicht bij een goal, de rust ging dan ook in met een 0-0 stand. Na de rust was het eigenlijk voor een groot gedeelte Sportief wat de iets betere ploeg was en dat werd dan ook beloond door dat Justin na een mooi steekballetje van Tosca heel fraai de 0-1 binnen stifte en hiermee de verrassende matchwinnaar van de dag werd. Zevenhoven probeerde nog wel een offensief er uit te persen maar dat was niet genoeg om de Sportief verdediging te verontrusten. Toch een mooie overwinning als afsluiter van een moeizaam seizoen door de vele blessures, maar Sportief heeft zich er op karakter knap doorheen geworsteld en toch nog de 10e plaats van buurman Zevennhoven afgesnoept. Na de vakantie gaan we er weer met frisse moed tegen aan , rest ons nog om alle trouwe supporters te bedanken voor dit seizoen en hopen dat zij ook volgend seizoen ons weer gaan volgen, ook feliciteren wij onze buren van NSV met het behaalde kampioenschap. Helaas een derby minder maar verdiend.

Volgende wedstrijd 11 augustus ( RTV bokaal) : Sportief - Zevenhoven aanv. 14.30 uur

Uitslagen 26 mei:

Zevenhoven - Sportief 0-1
SPV'81 - NSV'46 0-5 ( NSV'46 kamp.)
Kamerik - Aarlanderveen 5-2 ( A'Veen nacomp.)
Floreant - Rijnstreek 2-0 ( Floreant nacomp.)
Rohda'76 - Moerkapelle 5-1
Siveo'60 - Woubrugge 2-0 ( Siveo'60 nacomp.)
Woerden - Linschoten 4-2