De eerste competitiewedstrijd Sportief Dames 1 sinds 1993

Leidse Boys VR1

Vrouwen zaterdag, VR1, 5e klasse 1

26 september 2015

De eerste competitiewedstrijd Sportief Dames 1 sinds 1993 werd afgelopen zaterdag weer gespeeld op het 2e veld van Sportief. Tegenstanders waren een 11-tal van Leidsche dames waarbij een aantal echte bitches rondliepen. Meteen na de aftrap werd onze meiden getrakteerd op een 0-1 achterstand. Toen gingen alle remmen los bij Sportief; over de vleugels, door het midden, door de lucht; de Leidsche dames werden even totaal zoek gespeeld en met de rust was de schade al hersteld en stonden we met 2-1 voor. Na de rust ging het er nog mooier aan toe. Sportief was duidelijk conditioneel beter, geen wonder want de tegenstanders rookten voor en na de wedstrijd er lustig op los. Op snelheid waren onze dames niet te kloppen en ook fysiek werden er behoorlijke schouderduwtjes geïncasseerd maar ook uitgedeeld. Eén van de Leidsche dames vond het tenue van Zillah waarschijnlijk zo mooi, ze bleef er maar aan hangen en trekken. Alsof ze bij de  Primark was, met dit verschil dat Zillah haar shirt reeds aan had en met hand en tand verdedigde. In de 2e helft maakte Jeanine van O. haar comeback in ons damesteam en dat ging zeer verdienstelijk. De voorhoede wist menig keer op taktiek en snelheid de Leidsche verdediging te omzeilen en scoorden er zo lustig op los. De ene goal nog mooier dan de andere!!! Weliswaar had de tegenstander nog 1 uitbraak en kwam de stand uiteindelijk op 7-2.!!! Magnifiek!!!