Sportief deelt de punten na doelpuntrijk duel

Linschoten 1

4e klasse B

2 februari 2019 15:00

Opstelling Sportief 1

In de allereerste minuut creëerde Sportief haar eerste kans, maar Stijn Molenaar kon het hoofd net niet lekker tegen het speeltuig krijgen. In de daaropvolgende tegenaanval was het direct raak, een schitterende aanval over rechts eindigde bij Tim Clements die Sportief-goalie Michael Vijfhuizen kansloos liet: 1-0.

In de daaropvolgende twintig minuten kreeg Sportief geen been meer aan de grond en bofte de ploeg van Cor Stoof dat het bij die ene tegengoal bleef. ‘We begonnen uiterst slap aan de wedstrijd en keken al snel tegen een achterstand aan. We lieten Linschoten voetballen en zij kregen der eerste twintig minuten alle vrijheid om het veelal van afstand te proberen. De 1-1 betekende de ommekeer, hierna kregen we grip op de wedstrijd’, aldus aanvoerder Tosca Wens. De gelijkmaker waar Wens aan refereert viel na ruim een half uur voetballen en kwam op naam van Dirk van den Haak. Na een fraaie pass schoot hij schitterend raak. Linschoten schrok hier opzichtig van en de groen-witte formatie profiteerde daar, nog voor de theepauze, optimaal van. Vijf minuten voor rust vond Molenaar eerst nog Linschoten-goalie Jan-Willem Doornenbal op zijn weg, in de rebound schoot Justin Verkerk wel raak: 1-2.

‘Linschoten maakte de hele wedstrijd een hoop theater, helaas ging de scheidsrechter hier in mee’

Tosca Wens – aanvoerder vv Sportief

Het eerste half uur van de tweede helft gebeurde er niet zo gek veel, het laatste kwartier werd er echter een om van te smullen. Linschoten drong aan en de gelijkmaker kon dan ook niet uitblijven, een afstandsschot van zo’n slordige vijfentwintig meter bleek de (te) ver voor zijn goal staande Vijfhuizen te machtig: 2-2. Nog geen twee minuten later behoedde hij, met een katachtige reflex, zijn ploeg voor een achterstand.

Tien minuten voor tijd leek Sportief de volle buit toch nog mee te kunnen nemen naar het Woerdense Verlaat. Florian Nieuwkoop was het eindstation na een wonderschone aanval: 2-3. In de blessuretijd kwam Linschoten alsnog langszij. Een (onterecht) toegekende vrije trap werd door Sam da la Cruz kiezelhard achter een kansloze Vijfhuizen getrapt: 3-3. Wens was er goed ziek van: ‘Al de gehele wedstrijd maakte Linschoten een hoop theater en de scheidsrechter ging telkens in het gebrul mee. Zo ook nu weer, onbegrijpelijk’. In de vier minuten extra tijd schiepen beide teams nog (grote) mogelijkheden, gescoord werd er echter niet meer.