Sportief geen moment in de problemen tegen Moordrecht

Moordrecht 1

4e klasse B

19 januari 2019 14:30

Opstelling

In de thuiswedstrijd tegen Moordrecht heeft de formatie van Cor Stoof uitstekende zaken gedaan. In een over het algemeen slechte wedstrijd wist Sportief met duidelijke cijfers af te rekenen met zijn opponent: 5-1. Stijn Molenaar was andermaal het goudhaantje bij de groen-witten en vond zijn naam driemaal op het scoreformulier.

Sportief kwam goed uit de startblokken en op aangeven van Florian Nieuwkoop was Molenaar direct dichtbij de openingstreffer. Een Moordrecht-verdediger kon de voorzet ter nauwe nood wegwerken. Na acht minuten voetbal nam Sportief de leiding in de wedstrijd. Moordrecht verloor op de helft van de tegenstander de bal en Sportief schakelde razend vlug om. Vijf passes had het nodig om de bal tegen de touwen te krijgen. De laatste hiervan was de afgemeten voorzet van Molenaar op het hoofd van Tosca Wens die de bal diagonaal binnenkopte, 1-0.
Na vijfentwintig minuten voetbal krijgt Moordrecht dé kans op de gelijkmaker en eigenlijk ook meteen de grootste kans die het die middag zou krijgen. De handige nummer 10, volgens elftalleider Roy van Lith de enige goede voetballer aan Moordrechtse zijde, begon aan een lange rush en gaf zijn spits een niet te missen kans. Oog in oog met keeper Michael Vijfhuizen faalde hij echter jammerlijk en schoof het speeltuig naast het doel. Sportief voerde de druk wat op en na een half uur spelen resulteerde dit in de 2-0. Nieuwkoop zette met een knappe actie Molenaar alleen voor de keeper en de spits verschalkte deze middels een knappe stift. Het verzet van Moordrecht was hiermee gebroken en Sportief wist nog voor rust uit te lopen naar een comfortabele 4-0 ruststand. Eerst was het Justin Verkerk die de mooiste goal van de middag noteerde door de bal vanaf de linkerkant kiezelhard in de verre kruising te trappen. De vierde goal op slag van rust kwam andermaal van de voet van Molenaar.

‘Dit was de slechtste tegenstander die we tot nu toe zijn tegengekomen’

Roy van Lith – Elftalleider Sportief

In het tweede bedrijf ging Sportief vrolijk verder met waar het de eerste helft was geëindigd: kansen creëren. Helaas stond het vizier niet meer op scherp en werden er een groot aantal kansen gemist. Zo zag Molenaar een bal over het doel vliegen na een knappe actie en had Wens de pech toen hij de bal op de paal zag eindigen. Na ruim een half uur spelen was het dan eindelijk toch raak. Verkerk speelde zich in de zestienmeter knap vrij, behield vervolgens het overzicht en gaf de bal breed op Molenaar die voor een leeg doel kon binnentikken, 5-0.
Na tachtig minuten moest Moordrecht met een man minder door. Dirk van den Haak beging een overtreding en werd vervolgens door de Moordrechtse nummer 10 nagetrapt. Deze kon vervolgens geheel terecht vroegtijdig de kleedkamer gaan opzoeken. Het slotakkoord was echter voor Moordrecht. In de voorlaatste minuut zette het vanuit een mooi genomen vrije trap de eindstand op het bord, 5-1.

Van Lith in gesprek met 0172SPORT: ‘We waren eindelijk weer eens compleet en dan zie je dat onze huidige plaats op de ranglijst te laag is. Moordrecht stond boven ons maar dit was in mijn ogen de slechtste ploeg die we zijn tegengekomen. We zijn geen moment in de problemen gekomen en mogen onszelf verwijten dat we niet meer hebben gescoord.’