Rijnstreek - Sportief 3-2 (1-1)

Rijnstreek 1

Sportief 1

6 oktober 2018 14:30

Opstelling Sportief 1

Na het succesje van vorige week , reisde Sportief af naar het vaak lastige Rijnstreek. Met de nog steeds vele afwezigen binnen de selectie begon Sportief voortvarend en kreeg binnen een mum van tijd enkele goede mogelijkheden , maar moest tot de 20e minuut wachten voordat het via Tosca, na prima voorbereidend werk van Kevin 0-1 zou worden, een zeer terechte voorsprong op dat moment, helaas werd het nog voor rust, na de eerste echte aanval van Rijnstreek zijde nog 1-1, na deze prima 1e helft van Sportief zijde was het de 2e helft toch beduidend minder, Sportief kwam via Tosca eerst nog op 1-2, hierna kwamen helaas de momentjes van de scheidsrechter en grensrechter van Rijnstreek om de hoek kijken, en dan weet je eigenlijk dat het vechten tegen de bewuste bierkaai wordt, nadat eerst een glaszuivere goal van Stijn afgevlagd werd, en daarna de zwak leidende scheidsrechter een onterechte strafschop gaf, de overtreding werd namelijk minimaal een meter buiten het bewuste gebied gemaakt , weet je dat het moeilijk gaat worden, zeker als de leidsman met de vraag aan de Sportief spelers komt met : "zeg het maar jongens" rood en een vrije trap of geel en een strafschop, tja.... wat moeten we hier nog over zeggen... Bob dus geel en Rijnstreek een strafschop, helaas was Michael kansloos , waar hij juist hiervoor nog een kopbal katachtig over de lat tikte. Hierna werd het als maar rommeliger, had Rijnstreek niet met 11 man mogen eindigen en raakte de scheidsrechter steeds meer het draadje kwijt, vlak voor tijd trok Rijnstreek zelfs de overwinning naar zich toe na een fout in onze verdediging, al met al een prima 1e helft en een zwakke 2e helft van Sportief zijde, natuurlijk verlies je niet altijd alleen van een scheidsrechter en of grensrechter , maar deze middag was het toch wel ff bijten wat dit betreft... nadat de trainer van Rijnstreek zich ook nog even misdroeg na de wedstrijd en meerdere verwensingen aan ons adres had, dropen wij teleurgesteld af richting Sportief met de wetenschap dat dit een onnodige en bijna geregiseerde nederlaag was.

Volgende wedstrijd 13 okt.
Sportief 1 - Vep 1 14.30 uur

Uitslagen 6 okt.