Ten onder in de strijd

Vrouwen, VR1, 5e klasse B

7 april 2018 14:30

Hoi allemaal!

Hier zijn we weer, de enige echte voetbalvrouwen van v.v. Sportief. Vandaag staat de uitwedstrijd tegen Cabauw op het programma. Pittige tantes die ons weken terug aardig hadden afgeslacht. Vandaag missen we er aardig wat. Waaronder Roy van Lith? Vorige week zei hij had dat die mee zou gaan, maar hij was in de verste vette niet te bekennen. Misschien druk met zijn verjaardagsfeestje..?

Gister hebben drie meiden de wedstrijd in Eindhoven gekeken van de oranje leeuwinnen tegen Noord Ierland. Zij wonnen 7-0, dus genoeg inspiratie zou je denken?

Om 14.30 begonnen we aan de wedstrijd. Met de wind in onze rug en het zonnetje in het gezicht was het prima voetbalweer. Vandaag op de bank; een onbekende man die onze supporter wel wilde zijn en de debu-tante Angelique Martens. Zij zou ons vandaag een handje helpen, net als onze Christel, Kirsten of Liset? Haar naam onthouden was erg lastig voor leider Henk.. Maar de achternaam daarin tegen viel in de smaak want, we hebben meerdere van der Horstjes er in lopen. Voordat de wedstrijd begon werden er een aantal koppies ingesmeerd met zonnebrand, want met verbande porums wilde we het veld niet verlaten om kwart voor 5!

En wat voor een wedstrijd was dit;
• Door de nieuwe speelster werden eerst de voetbalsokken aangetrokken en daarna de scheenbeschermer erover heen
• De scheidsrechter was doof, maar ondanks dat floot hij een prima wedstrijd, één woord voor deze man: Respect!
• De tegenstander staat 2e, maar mist zo ontiegelijk veel dat wij begonnen te twijfelen of die 2 plek van hun wel echt klopte.
• Aan het eind van de eerste helft verdraaide Lianne haar enkel en moest het veld verlaten.
• In de 60ste minuut stond het nog 0-0
• Sjaan heeft met haar blessure 90 min gespeeld, zij bleef door bikkelen

Helaas kregen wij 2 doelpunten om de oren, dit waren 2 cadeautjes van ons en dit had echt niet gehoeven, maar goed we zijn lekker bezig geweest.

Na afloop nog even met zijn alle de onder douch soppen
en daarna gauw richting huis! Dit was trouwens de eerste club waar we 4 warme douches hadden.
Volgende week spelen wij weer op het prachtige veld thuis, wij zien jullie dan met hopelijk meer speelsters, want er is wat schaarste..
De meeste meiden hebben een mooie avond in het vizier, wij zullen het verlies wegdrinken in de feesttent!

Tot volgende week!