Zuur puntenverlies

Vrouwen, VR1, 5e klasse B

24 maart 2018 10:30

Goeiedag,

Hier zijn we alweer met ons wedstrijdverslag van vandaag.
Wij dachten al jullie fans en supporters kunnen niet meer wachten, dus er is haast achter het verslag gezet.
Hier jullie favorieten voetbalvrouwen, die de laatste tijd toch wel leuk tegen een balletje kunnen trappen. Onze trainer Ray kan ons door omstandigheden geen training meer geven.
Oud-trainert Janco heeft het stokje van hem over genomen en stond afgelopen woensdagavond te popelen om een flinke coniditietraining te geven.

Dan even over vandaag. We missen vandaag niet alleen speelsters, maar ook onze staf. Henk is zit in Rome. Hij is daar bezig met een aantal transfers, split is door zijn rug gegaan. En Petra? Die is er gelukkig wel! Zij had de hulp ingeschakeld van; zoon Collin, Dion en RvL. Vandaag 11 meiden die het waar mochten maken.

Vlak voordat de wedstrijd begon ontstond het waanzinnige idee van een van de meiden: Laten we met 10 starten, want dan hebben we één wissel op de bank. En kunnen we lekker door wisselen. Zo gezegd, zo gedaan. De leiders/coaches waren het er mee eens.

Om 10.30 trapte we af. 10 meiden in het veld waaronder onze Rens. Zij had de drank nog in haar lijf van vannacht en verliet na kwartier het veld. Ze pakte even haar momentje aan de waterkant. De wedstrijd ging ondertussen gewoon door. De tegenstander kwam 0-1 voor, maar al snel Ky wist ons terug te brengen in de wedstrijd door de 1-1 te maken. Vlak voor rust wist Jodan Boys de 1-2 te maken. Niet geheel terecht, want door het gevaarlijke spel van de tegenstander waren de noppen onderhand in de gezichten van sommige meiden te vinden.

Na de rust was het alles of niets! De ballen vlogen op en neer en beide partijen dwarrelde lekker rond over het veld. Esmee lag vandaag meer op de grond met haar tegenstander dan dat ze aan het ballen was, maar dat maakt niet uit. De meiden zaten er door heen.. Maar ze knokte voor een punt. Een aantal kansen maar het doel werd niet gevonden. Helaas lukte het niet om te scoren en werden we onverdiend afgestraft met ‘n 1-3 achterstand.

De vrouwen verkozenv vandaag Iris tot Woman of the Match: Iris is de jongeste speelster uit het elftal. Zij speelde vandaag een onwijs goede pot voetbal. Ze had zich alleen zo erg geven dat zij zich erg slecht voelde na de wedstrijd. De verzorger van Sportief en de meiden hielden haar in de kleedkamer goed in de gaten, want ze viel weg. Later hoorde we dat zij nog naar het ziekenhuis was gegaan voor controle, maar gelukkig viel het mee! Na de wedstrijd toch maar aan de 3e helft begonnen in de kleedkamer + stroopwafels want we hadden allemaal suikers te kort! Het was weer een bijzondere voetbalzaterdag voor VR1.

Maar, meiden..  Ondanks het verlies laten we aub lekker doorgaan met het vermaak op de zaterdag. Dus chicks: Leer, schop, struikel, val, juich, huil, schreeuw, glijd en scoor, net zo hard als de mannen doen, iedere week opnieuw. Want ondanks het verlies houden wij van het spelletje en het spelletje van ons. Zelfs op het allerlaagste niveau in de Kelderklasse.

Volgende week zijn we vrij, maar die week daarop wederom een nieuw verslag!

Liefs,