Mooi weer voetbalsters

Bernardus VR1

Vrouwen, VR1, 5e klasse B

10 maart 2018 10:30

Dag lieve lezers en fans,

Vandaag onze eerste thuiswedstrijd in 2018. Begin dit seizoen verloren wij met een korfbaluitslag bij Bernardus.  Vandaag dus de taak om dat te voorkomen. In totaal 14 meiden op papier waaronder Es en Eef die op de bank zitten na een langdurige blessure.

Vanochtend zoals altijd iedereen netjes op tijd, behalve de tegenstander.. Het is altijd maar de vraag of de verenigingen die van verder moeten komen ons kleine clubbie wel kunnen vinden. Om 10:10 besloten we ons toch maar te gaan omkleden. Alle sportbh’s, sokken en shirtjes werden weer aangetrokken. Iedereen keek zichzelf even na in de spiegel, want er moest nog een teamfoto worden gemaakt. Nadat iedereen eindelijk klaar was konden we gaan staan voor de teamfoto. Helaas staan Denise en Kitt er niet op. Denise is ziek, Lenna is vandaag haar vervanger onder de lat! Kitt huppelt rond met haar zwangere buik en mag niet meer spelen. In de tussentijd kwam de tegenstander toch op dagen en konden we om 10:30 starten.

We begonnen goed, maar eerste grote kansen werden gemist. Het wilde maar niet lukken en Kyara was erg gebrand op een goal. Bernardus lukte het wel om hun eerste kans te benutten en kwamen op een 0-1 voorsprong.

Al snel was daar Kim en zij wist de bal keurig binnen te schieten. Vlak voor de rust wist de beste speelster van Bernardus de 1-2 te maken. Renske kreeg vlak voor tijd nog een ontzettend grote kans voor leegdoel, maar de keepster wist hem met haar vingertoppen weg te tikken.

Tijd voor rust en de stroopwafels van Henk werden alweer uitgedeeld. Henk gelooft niet in een dekstro of banaan in de rust. Nee, op een oer-Hollandse stroopwafel presteren wij beter. Petra gaf ons nog een advies; Laat de koppies niet hangen bij een 1-3 achterstand, we zijn 10x beter en we moeten gewoon gaan scoren! En zo doende.

Na rust waren we alleen maar te vinden bij de goal van Bernardus, maar het wilde maar niet lukken om de bal erin te krijgen. Tot groot ongeloof en frustratie van iedereen. Mara stond vandaag bij de beste speelster van de tegenpartij en wist het haar erg lastig te maken.

Een hard schot en de bal vloog in de netten, de 1-3 was gemaakt en de wedstrijd beslist. Maar, er stonden nog 30 minuten op de klok. Esther gaf aan dat het nog makkelijk kon en zorgde ervoor dat de koppies omhoog gingen.

Merel startte een prachtige loop actie vanaf het middenveld en wist een heleboel vrouwtjes uit te spelen. Ze kwam dicht bij doel en schoot.. Goal 2-3! En nu doorpakken alle ballen gingen naar voren, Tessa kwam aan de bal en daar was die dan de 3-3. Het publiek ging volledig achter ons staan en was in staat de dames naar een overwinning toe te schreeuwen. We hadden nog 10 minuten om de 4-3 te maken. Sjaan en Iris die zich een slag op het middenveld rende schoten alles naar voren. Petra en Lianne stonden samen centraal achterin en zorgde ervoor dat er niemand meer doorbrak.

De tegenstander wist het niet meer en daar was die dan.. De goal van Ky!! Een gejuich en geschreeuw langs de lijn, dit had niemand verwacht! Maar wij stonden gewoon op een 4-3 voorsprong. Vlak daarna floot de scheids af en daar was die dan; Onze tweede overwinning van het seizoen, en wat voor eentje!

Wij willen alle supporters bedanken voor hun support.

Tot volgende week!