Eerste competitiezege vrouwen 1

Linschoten VR2

Vrouwen, VR1, 5e klasse B

2 december 2017 10:30

Joehoe! Zijn we weer met het prachtige wekelijkse wedstrijd verslag. Zoals u misschien gehoord, gezien of gelezen heeft hebben wij de eerste drie punten binnen van dit seizoen binnengesleept!

Vandaag kwam Linschoten de nummer 4 in de competitie op bezoek! Leuke ploeg, waar we ‘vroeger’ nog wel eens van gewonnen hadden, dus er was een klein kansje dat we wel een puntje zouden kunnen gaan pakken vandaag.

En Jemig... Wat was het toch waterkoud, het voelde als -10.
Vandaag 14 dames op papier, dus genoeg wissels die naast Peet konden kou kleunen op de bank.
We hadden eerlijk gezegd ook niet gedacht dat het door zou gaan, maar we mochten op veld 2 onze voetbalskills gaan laten zien. Één voor één zag je vanuit de kantine de meiden naar het veld toe sjokken.
Split kon vandaag niet vlaggen, hij moest thuis wachten op zijn nieuwe bankstel.

De wedstrijd werd gefloten door scheidsrechter H. Verkerk. Sportief trapte af en begonnen direct op de helft van Linschoten te voetballen.  Het ging gelijk op, de meiden van Sportief hadden het aardig onder controle. Achterin stond een flinke blokkade die bestond uit Esther, Kitty, Mara en Petra. Het lukte Linschoten maar niet om de bal bij keepster Denise in de goal te krijgen.

Het harde werken werd beloond, een goede bal naar voren van de middenvelders op Ky. Ze zette haar sprint in en vloog over het veld, ik denk dat ze met zo’n 30km per uur op het doel van de tegenstander afging. Ze wist de bal goed te raken en schoot het keurig in, na 20 minuten spelen 1-0 voor.

Petra gaf aan dat ze duizelig was en moest gewisseld worden, Jeanine nam haar plek over en speelde een prima wedstrijd.  Standaard iets meer wijn drinken op vrijdagavond Sjaan. Renske had nog wat last van haar knie dus werd nu het kon op de bank gehouden. Met Tessa, Meerie en Iris op het middenveld werd er goed meeverdedigd en naar voren gespeeld. Mooie bal in de voetjes van Kim, ze draaide en gaf een steekpasje aan Kyara die weer op de brommer richting doel vertrok. Ze schoot, zacht.. Maar wat deed de keepster van Linschoten! Ze dacht de bal te hebben maar dus niet, de bal rolde door haar poortje en daar was dus de 2-0. Linschoten wij bedanken jullie voor het Sinterklaas cadeautje. Voor de rust liet Linschoten nog even van zich horen en maakte de 2-1.

Tijd voor de rust. Er werd een goede tactiek besproken om de voorsprong vast te houden. Want we zijn wel is eerder met 5-1 de rust in gegaan en toen liep het helemaal verkeerd af, dat mocht vandaag niet gebeuren. Iris en Daan waren beide een beetje griepperig dus werden niet meer ingezet.

De 2e helft waren de dames gebrand om te winnen. Ook Leider H wilde dat er nog een goal werd gemaakt, want een 2-1 voorsprong behouden werd lastig merkte hij en onze supporters! Hij had er letterlijk alles voor over om de bal snel terug het veld in te krijgen. Hij wilde de bal aannemen als van Gaal maar hij gleed weg.. Daar lag die dan lang uit op het natte, koude veld. Blijven oefenen Henk!

Maar daar was Marene, onze rechtsbuitenstudente die een zaterdag vrij had en zin had om te een balletje te trappen, ze wist nog hoe ze moest scoren en liet dat ook zien. Daar was die dan de wel verdiende 3-1!  Het waren slopende laatste minuten, de meiden van Sportief waren op en gingen tot het gaatje.
Linschoten wist in de 88 minuut de 3-2 te maken, het zal toch niet?! De scheids floot voor een vrije trap.. En er vlogen toch een paar meiden uit de duck-out het veld op, iets te vroeg dames nog een paar minuten. Niet veel later was daar dan het fluitsignaal, eeeeindelijk! Na 5 nederlagen is daar dan de eerste overwinning!

Na afloop van de wedstrijd, geschreeuw, gejuich, muziek, jillz & wijn in de kleedkamer want deze overwinning moest even goed gevierd worden!
Afgelopen woensdag was er geen training maar ledenvergadering.. dus, ja wij kunnen winnen zonder te trainen. Maar dat is niet voor veel teams weggelegd. Het is een risicootje wat je heel af en toe is kan nemen.

Lieve lezers tot volgende week, dan spelen we uit bij DONK om 12.00.