Laatste wedstrijd van dit jaar

Bernardus VR1

Sportief VR1

Vrouwen, VR1, 5e klasse B

16 december 2017 14:30

Zijn we weer met het allerlaatste wedstrijdverslag van ons in 2017. Voordat u het verslag verder leest hoop ik dat u onze kerstwens video heeft gezien. Dan snap je ook waar we voor de wedstrijd bezig waren. Niet met voetbal maar met filmen! Niet geheel onbelangrijk..!!

Dan even over de wedstrijd, vandaag mochten we om half 3 uit naar Bernardus. We miste we onze doelpuntenmakers Kim en Kyara, gelukkig dacht Marène dat ze vandaag ook wel weer zou scoren dus reisde zij ook mee naar Hazerswoude. Eerder deze week melde onze weekenddienstwerkers Robyn en Tessa zichzelf af. Onze medische staf die bestaat uit Petra, Split en Henk zaten met de handen in het haar. Maar gelukkig.. Daar was het duo gezusters de Boer die ons vandaag wel een handje wilde helpen.

En wat was het weer Siberisch koud, na een korte warming-up begon de wedstrijd 10 minuten eerder dan gepland. De scheids had er blijkbaar erg veel zin in en kon niet meer wachten. Vandaag keerde Lianne na een blessure weer terug in de basis, ze hoefde er zelfs niet voor te trainen! Onze aanvoerster Kitty zat als een niet-fitte-kerstvrouw op de bank, haar plek en band werd overgenomen door Petra. Met Esther en Mara als backs begonnen wij sterk aan de wedstrijd. Eerste kansen van de wedstrijd waren zoals altijd voor ons, helaas lukte het niet om te scoren. En scoren dat lukt Bernardus natuurlijk weer wel, na 35 minuten spelen stonden zij op een 2-0 voorsprong, dan denk je dat de wedstrijd al is gespeeld. Maar wat deed hun verdedigster? Ze ving de bal nog net niet maar het was overduidelijk hands! De scheids had geen keuze en moest de bal op de stip neerleggen. We groeven in ons geheugen en dachten na wie er weleens in de penaltyfinale heeft gestaan bij de jeugd olympiade. Dat was Merel? Uhm.. we dachten het wel. Zij mocht door deze prestatie van een aantal jaar geleden de 2-1 binnenschieten en dat deed ze keurig!

Tijd voor de rust. Sjaantje en Rens vonden het wel weer genoeg voor vandaag en trokken richting het Plashuis voor een borreltje met oma. Henk had pakken stroopwafels meegenomen voor wat extra suiker en energie voor de 2e helft. En wat een wonderstroopwafels waren dat! De eerste 20 minuten van de 2e helft liepen de meiden als Dafne Schippers over het veld, er zijn nieuwe records gelopen door Daantje en Iris. Het harde werken werd beloond.. Marène ze had gelijk ze doet het gewoon weer 2-2! WE ARE BACK.

En toen ontstond er paniek, paniek bij de tegenstander, scheidsrechter en dus ook bij ons. De scheids ging anders op zijn fluit blazen en floot voor buitenspel af wat geen buitenspel was! De vlagger van Bernardus had de vlag niet eens in de lucht en gaf ook later toe dat het geen buitenspel was. Toen sloeg de wedstrijd geheel om en kregen we alleen maar vrije trappen tegen. Bernardus ging het van afstand proberen en dat lukte ze aardig. Met een totaal niet verdiende uitslag verlieten we het veld en keerde we terug naar Sportief.

Hopelijk kunnen we na de winterstop meer punten gaan pakken en de kerstkilo’s er weer met z’n alle af trainen! Eef laat voor het nieuwe jaar nog even haar schroeven uit haar knie halen en hoopt er in januari weer bij te zijn!

Lieve lezers dit was hem dan.. Het allerlaatste verslag voor dit jaar.
Dikke kus en tot volgend jaar!