Historie geschreven

Sportief VR1

Vrouwen, VR1, 5e klasse B

14 oktober 2017 10:30

We mochten om 09.00 al vertrekken richting Polsbroek. Reden langs prachtige boerderijtjes maar geen idee waar de verenging was.

We belande uiteindelijk bij een boer die achterop zijn erf een voetbalclub heeft genaamd SPV '81. Kleine gezellige kantine, 2 velden en een paar kleedkamers. Leek een beetje op ons Sportpark Govert van Tilburg complex.

Om 10.30 gaf de scheids het startsignaal om te beginnen. We begonnen zoals als altijd erg aanvallend en de eerste kansen waren voor ons. Maar al snel wist SPV '81 hun doelpunten machine te vinden en stonden we achter. Koppies bleven aardig omhoog en iedereen bleef positief.

Maar wat er toen gebeurde, kan niemand begrijpen.. Nee, nu nog steeds niet. Merel loopt achter haar vrouw aan, raakt haar amper aan en de vrouw van SPV weet een prachtige snoekduik naar de grond te maken. Zonder te kreunen,  tegen reclameborden aan te rollen of te gillen hoorde we alleen 30 meter verder een zacht fluitsignaal  van de scheids. Hij rende op Merel af met een gele kaart in zijn hand.

Dus dat houdt in 10 minuten eruit, een boete en de allereerste gele kaart bij Sportief VR1. Hadden we na afloop van de wedstrijd toch nog iets te vieren.

Lieve scheids, we zijn harstikke lieve/gezellige meiden die nooit echt problemen met de scheids hebben. Het was ook afgelopen week ook de week van u, waar wij als team respect voor hebben.  Maar vandaag waren we een beetje ontevreden over uw beslissingen

-        Wij houden onze 2 voeten niet altijd op de grond met de ingooi, daarvoor fluit u en geeft u de bal aan de tegenstander. Wat geheel terecht is, maar de vrouwen van SPV mochten wel met 2 voetjes van de vloer de bal ingooien?

-        Verder als wij een overtreding maken krijgen we een vrije trap tegen of een gele kaart, maar een gestrekt been die in de maag geboord wordt kan wel?

-        Ook vonden we het erg lastig om de plek te vinden waar we de bal mochten ingooien of wegschieten. We kregen door u een liedje in ons hoofd ‘Doe een stapje naar voren, doe een stapje terug’ We moesten bijna met coördinaten gaan werken om de juiste plek te vinden.

Verder hebben we een goede 2e helft gespeeld. 2x gescoord; Tessa wist de bal knap in het doel te krijgen en onze geblesseerde Denise die het toch niet kon laten om te gaan spelen schoot de bal met een snelheid in het doel. Tegenstander wist er ook 2 in te krijgen, dus 2e helft 2-2. Of 8-2 is maar net hoe je het bekijkt.

Lieve lezers wij gaan nu 2 weken op trainingskamp, zodat we na die weken de eerste punten van het seizoen kunnen gaan pakken.