Dames winnen de eerste helft

Sportief VR1

BVCB VR1

Vrouwen, VR1, 5e klasse B

7 oktober 2017 10:30

Na een weekje rust, met veel spierpijn en mank lopen stond er weer een wedstrijd op het programma. Lianne kon helaas niet meedoen omdat ze het asfalt had gekust met haar scooter, Robyn was er ook niet zij zit in Marrakesh en Danielle? Die had een zware week met erg veel spierpijn, maar ze was fit genoeg om er vandaag bij te zijn.

Om half 10 verzamelen.. Meeste waren netjes op tijd, er kwamen er een paar te laat met als excuus; moeite met het bedje te verlaten na een verjaardagsfeestje. Oja en de tas? Die was Henk vergeten. Kortom het duurde allemaal eventjes iets langer.

Maar om 10.30 werd het fluitsignaal geven door scheidsrechter H. Verkerk. Met Denise fit onder de lat konden beginnen. De verdediging Petra, Esther, Mara en Merel hadden de opdracht gekregen om het vandaag dicht te houden achterin. Dat is de eerste helft zeker gelukt, veel acties van de spitsen werd door de verdediging verstoort.  Met Iris, Jeanine en Tessa op het middenveld werd er veel druk gezet en speelde we veel op de helft van de tegenstander. Er werd leuk gevoetbald en hierdoor was onze voorhoede die bestond uit Renske, Kim en Kitty was al snel dreigend voor de verdediging van BVCB.

Na 18 minuten spelen was daar dan het moment.. Een mooie loopactie van Merel richting de achterlijn. Ze wist de bal voor te krijgen richting de 2e paal en daar was Kitty die de bal prachtig binnen kon glijden, 1-0 voor! De tegenpartij was een pittige tegenstander en fysiek erg sterk. De meiden van Sportief kregen het wat zwaarder en na 20 minuten spelen gaf Mara aan niet verder te kunnen. Danielle nam haar plek over en leidster Petra pakte haar wonderzalfjes erbij en begon direct te smeren. BVCB werd wat dreigender en zo wisten ze een goal te maken, 1-1.

Sportief wist wel dat er nog wat halen viel voor rust en begon het laatste kwartier het tempo wat op te voeren. Na wat ballen naar voren, was daar dan die ene bal die perfect viel voor de voeten van Kim. Ze kon direct haar sprint inzetten en ze was veelte snel voor de verdediging van BVCB. Ze kwam een-op-een met de keepster en wist hem keurig binnen te schieten. 2-1 in de 43ste minuut.

Tijd voor de rust! Wat er na de rust gebeurde daar willen we het even niet over hebben. Niemand kan het begrijpen... Maar we kunnen de eerst helft winnen en we gaan keihard trainen om het vast te houden en zo ook de 2e helft ook de baas te zijn!

Uitspraak van de wedstrijd: Ik heb last van mijn kuiten.. Komt vast door de nieuwe sokken.

Lieve lezers, tot volgende week!