Sportief 1 - Woubrugge 1 2-1 (0-1)

Sportief 1

Woubrugge 1

Mannen, 1, 4e klasse C

27 januari 2018 14:30

De eerste wedstrijd van het nieuwe jaar was meteen een pittige, het op de 7e plaats staande Woubrugge kwam op bezoek , maar het steeds completer wordende Sportief zou deze middag van zich laten zien . Met vier wissels op de bank en pupil van de week Quinten Vork was er sprake van luxe voor Sportief begrippen de laatste maanden. De eerste helft was het in de eerste drie minuten bijna al twee keer raak via Stijn en Sven maar helaas had de uitstekende keeper van Woubrugge er goed het oog in en dat zou de rest van de wedstrijd ook zo blijven , Sportief was in die eerste helft wat betreft hele goede kansen verreweg de boven liggende partij , met voor Woubrugge tot twee keer toe een bal welke voorlangs rolde, toen Sportief het heft in handen leek te hebben maakte Woubrugge gebruik van balverlies op het middenveld en werd de gegeven kans koelbloedig door één van hun beste spelers afgemaakt en was Rody kansloos. Sportief pakte de draad weer op en creëerde nog enkele riante kansen , maar helaas was de ruststand niet meer dan de onverdiende 0-1. In de tweede helft werd de van een blessure terugkomende Sven vervangen door de van vakantie teruggekeerde Kevin, dus konden wij zodoende de druk er vol op houden, het duurde dan ook niet lang tot dat Kevin alleen voor de keeper verscheen , maar ook nu was deze de sterkste. Net toen iedereen van Sportief dacht " het zal toch weer niet zo een wedstrijd worden" was het Stijn die van binnen naar buiten stoof en de bal heerlijk in de beneden hoek schoof, Sportief bleef goed geconcentreerd en als team voetballen , behoudens een bal op de lat en een scrimage voor het doel van Rody kon Woubrugge niet veel gevaar meer stichten , waar aan de andere kant de kansen bleven komen, de ontlading was dan ook enorm toen Tosca in de 90e minuut ,na een prima voorzet van Stijn , de 2-1 binnen kopte.

Toen de scheidsrechter in de 97e minuut af floot was het opluchting en feest tegelijk op het veld van Sportief , eindelijk kon Sportief weer laten zien waar het toe in staat kan zijn , zeker als iedereen fit en blessure vrij blijft kan het nog een mooie tweede helft van het seizoen worden, want er staan nog mooie wedstrijden aan te komen op ons sportpark !

Foto`s van de wedstrijd: klik hier

Volgende wedstrijd 3 februari Sportief - Linschoten 14.30 uur

Uitslagen 27 januari: