Moerkapelle - Sportief 1-3. (0-0)

Moerkapelle 1

Sportief 1

Mannen, 1, 4e klasse C

7 april 2018 14:30

Sportief had zaterdag nog wat goed te maken tegen Moerkapelle , de ploeg van John de Vries, na de onnodige nederlaag in de thuiswedstrijd. Helaas begon Sportief met die wetenschap toch enigzins mat aan de wedstrijd en werd er te vaak veel knullig balverlies geleden, gelukkig kon Moerkapelle hier niet van te profiteren in die zwakke eerste helft , en waren de kansjes aan weerszijde op één hand te tellen, dus kon Sportief leven met de 0-0 ruststand , na de thee veranderde de wedstrijd en was er meer passie en strijd bij de groen-witte te vinden, na 5 minuten spelen in de 2e helft had Sven , na een schitterende aanval over de zijkant, van dichtbij de 0-1 binnen moeten tikken maar raakte helaas de paal, ook Moerkapelle probeerde de druk wat op te voeren maar de Sportief verdediging stond goed in die 2e helft , en de veel al hoge ballen waren een prooi voor Rody . Na 60 minuten spelen kreeg Sportief een vrije trap op het middenveld , de bal werd snel genomen door Tosca die prima de al onderweg zijnde Bart vond en deze schoof op zijn beurt de bal onder de keeper door de verre hoek in. Na deze 0-1 liet Sportief de touwtjes toch weer wat vieren en moest Corné zelfs nog een keer ingrijpen om een een doelpunt te voorkomen en pakte een doorgebroken speler bij het shirt , gelukkig was dit buiten het strafschop gebied en vond de scheidsrechter dit slechts een gele kaart waard, ( het mag ook wel eens mee zitten toch?) 10 minuten na de 0-1 was het al weer 1-1 door een knap genomen volley , welke zelfs voor Rody deze middag te machtig was. John de Vries spoorde zijn mannen , zoals wij dat kennen uit het verleden, fanatiek aan om er nog een schepje boven op te doen, maar eigenlijk pakte dit averechts uit en kreeg Sportief meer ruimte om te voetballen , waar Sportief middels twee schitterende doelpunten van Mark Wens perfect van profiteerde , de eerste na een geweldige steek bal vanaf het middenveld en de tweede na een strak schot in de beneden hoek. De blijdschap straalde er af na de wedstrijd bij de spelers en Sportief steeg ook weer een plekje met deze overwinning en kan zelfs weer een beetje gaan kijken richting middenmoot waar Sportief dan ook zeker thuis hoort, een lekkere overwinning met veel mooie wedstrijden in het vooruitzicht de komende weken.

Programma komende weken:

Zaterdag 14 april : Woubrugge - Sportief aanvang 14.30 uur