Sportief 1 - Floreant 1 1-3 (0-1)

Sportief 1

Floreant 1

Jesse Verkerk (intikker)

Mannen, 1, 4e klasse C

31 maart 2018 14:30

Vanaf de eerste minuut nam Floreant het heft in handen en creëerde men in het eerste kwartier enkele kansjes, maar zoals de laatste tijd gebruikelijk,  stond de verdediging van Sportief zijn mannetje. Via counters probeerde men gevaar te stichten bij het Foreant doel, maar helemaal uit de verf kwam dat niet.

Na een sliding van Nico Karsmeijer deponeerde de referee de bal onverbiddelijk op de stip, daar waar vriend en vijand toch duidelijk zag dat de bal keurig gespeeld werd door Sportief verdediger. Het cadeautje werd door Floreant  gretig uitgepakt: 0-1. Sportief nam richting de rust iets meer het initiatief , Stijn Molenaar was daarbij erg dicht bij de gelijkmaker.

Na de rust kantelde de wedstrijd , Floreant werd slordiger en Sportief ging daarentegen verzorgder spelen. Na een uur leverde dat de thuisclub, gezien de spelverhouding in de tweede helft, de verdiende gelijkmaker op. Stijn Molenaar omspeelde fraai zijn tegenstander, bleef voor het doel koelbloedig, om vervolgens de bal keurig naar de mee opgekomen Jesse Verkerk te spelen: 1-1.

Sportief bleef daarna de (iets) betere, maar kwam het door een foutieve  terugspeelbal heel knullig en totaal onverwacht weer op achterstand: 1-2. Men moest nu alle risico’s gaan nemen en daarmee verschafte het de tegenstander alle ruimte voor de counter en daar benutte men er één van: 1-3.  Al snel leek de spanning weer terug te komen toen Florian van Nieuwkoop , vanaf de middellijn, alleen op de keeper af leek de stevenen, een overtreding van een Floreant speler op dezelfde Van Nieuwkoop  werd echter door de referee over het hoofd gezien.