Dames verliezen na spannende wedstrijd

Sportief VR1

SVS VR2

Kim Verkerk (schot)

Vrouwen zaterdag, VR1, 5e klasse C

10 december 2016 10:30

Florian Nieuwkoop

Blessures, blessures en nog eens blessures. Dat zijn de berichtjes die rond gaan in de WhatsAppgroep van onze dames. Maar het is weer gelukt om 11 vrouwen bij elkaar te krijgen voor de wedstrijd die op het programma stond Sportief VR1 – SVS VR2.

Om 10.30 trapten we thuis af . De dames hadden die nacht goed geslapen, want ze stonden hun vrouwtje en waren meteen scherp. We speelden aanvallend, hierdoor kregen we veel kansen om op voorsprong te komen. Helaas wilde dat niet lukken.  Door ons aanvallende spel kwam er veel ruimte voor de tegenstander, hierdoor glipte een speelster van hun door ons systeem 0-1 na ongeveer 25 minuten spelen. Vlak voor de rust knalde de vrouwen van SVS de 0-2 erin.

Na een lekker bakkie thee en vol met  positieve energie gingen de meiden de 2e helft in. De dames van SVS stapten alleen net iets sterker de 2e helft in, zo werd het 0-3. Onze meiden moesten iets gaan doen. Volop in de aanval en snelheid benutten dat was de opdracht die ze vanaf de bank meekregen. Na een paar prachtige aanvallen, was die daar de welverdiende goal van onze spits Kim.

De vrouwen van SVS gaven meteen reactie 1-4. Laatste kwartier van de wedstrijd was erg spannend SVS kreeg het moeilijker achterin, hierdoor kon Sportief 2-4 maken. Onze meiden gingen er weer in geloven, de meiden van SVS wisten het niet meer. Maar helaas het wilde niet lukken om op gelijke hoogte te komen. Eindstand: 2-4. Een leuke pot voetbal met erg veel kansen voor onze meiden.

Woensdagavond in plaats van trainen even gezellig gourmetten. Uiteraard zal er die avond over de tactiek worden gesproken van zaterdag. Zaterdag, onze laatste wedstrijd van 2016 tegen Hillegersberg. Uit waren ze ons de baas, maar thuis zal daar zeker verandering in komen.

Het is ook de laatste wedstrijd van onze spits Kim, zij zal in de winterstop vertrekken naar een club in Milaan. We gaan er alles aan doen om zaterdag 3 punten te pakken van de koploper, lastige taak. Wij zijn een beetje als PEC Zwolle, een ploeg die de punten weten af te pakken van de grote clubs.

Zaterdag 17 december trappen we om 10.30 af. Tot dan!