Sportief weet niet te winnen uit bij Moerkapelle

Moerkapelle 1

Sportief 1

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse C

18 februari 2017 14:30

Rosenveldt, H.

Opstelling Sportief 1

Op 18 februari mocht Sportief op bezoek bij oud-trainer John de Vries. Thuis wist Sportief 2-0 van ze te winnen en winnen was nu ook de doelstelling. Daarom startte Sportief ook in een aanvallende opstelling, maar dat werd al snel omgegooid nadat bleek dat Moerkapelle met 3 spitsen startte. Gedurende de eerste helft kreeg Sportief een aantal goede tot grote kansen, maar die wisten de spitsen nog niet tot een doelpunt te brengen. Tot dat Stijn Molenaar de bal hard tegen de touwen wist te jagen. De 0-1 zat er gelukkig in. Vlak voor rust werd er door wat onoplettendheid bij de verdediging van Sportief een lichte overtreding gemaakt binnen de eigen 16 meter. Moerkapelle maakte hier goed gebruik van en maakte er 1-1 van, tegen de verhoudingen in.

In de tweede helft was Sportief nergens meer te vinden. Ze kwamen niet meer aan voetballen toe en creëerde nauwelijks kansen meer. Moerkapelle werd daardoor steeds gevaarlijker, maar hun wisten in de tweede helft net als Sportief niet meer te scoren. Voor Sportief een teleurstellende wedstrijd en hopelijk weten ze zich zaterdag 25 februari op eigen veld tegen Gouda te revancheren.

Klik op de volgende link   https://drive.google.com/file/d/0Byi2E4nbxbsGWjRlU0JOckQ1NFU/view voor het interview na de wedstrijd met de trainers van beide elftallen.