Sportief herpakt zich goed thuis tegen Rijnstreek

Sportief 1

Rijnstreek 1

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse C

4 maart 2017 14:30

Groot, R.D. de

Opstelling

Na de remise vorige week tegen Gouda (3-6) mocht Sportief het opnemen tegen Rijnstreek. Sportief kwam gelijk goed uit de startblokken en wist binnen 10 minuten al 3 keer te scoren. Jeffrey Buijt via een rebound. Daan Koot scoorde uit een verre vrije trap waar de keeper zich op verkeek en Tosca Wens schoot een vrije trap heerlijk binnen. Ook werd een speler van Rijnstreek al binnen een kwartier van het veld gestuurd nadat Bob van der Haak door de defensie van de tegenstander was gebroken. Ongeveer 10 minuten daarna maakte de nummer 6 van Goude na zijn meerdere overtredingen een misselijke sliding met 2 benen op Nico Karsemeijer, die er daarna uiteraard met donkerrood vanaf kon. Gelukkig had Nico er niet veel last van. Rijnstreek trok zich terug tot eigen zestien na de 2 rode kaarten en Sportief kreeg alle ruimte om het spel te maken. Wat leidde nog tot 2 doelpunten van Tosca Wens en Florian Nieuwkoop en een ruststand van 5-0.

Ongewijzigd aan de tweede helft ging Sportief verder waar het de eerste helft ook al mee bezig was. Namelijk het maken van veel doelpunten. Corné van Rijn had al 2 grote kansen op zijn naam en hij scoorde dan uiteindelijk in de 54e minuut met zijn verdiende goal de 6-0 na een assist van Tosca Wens. De laatste 3 doelpunten werden gemaakt door de invallers Stijn Molenaar (2x) en Youri Querreveld, wat in een eindstand van 9-0 resulteerde.

Aanstaande zaterdag 11 maart staat de derby tegen NSV op het programma. Dit beloofde een leuke dag te worden en hopelijk een spannende wedstrijd tussen de buren. De wedstrijd begint om 14:30 bij Sportief met daarvoor de uitreiking van de nieuwe tenues van Sportief 1 en Sportief 2. Iedereen is daarvoor van harte uitgenodigd!