Bergambacht geslacht in de omschakeling

Bergambacht 1

Sportief 1

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse C

10 december 2016 15:00

Slieker, P.

Opstelling Sportief 1

(foto's: Wijntjes Fotografie - John Wijntjes)

BERGAMBACHT - Zaterdagvierdeklasser Bergambacht verloor op eigen veld met 0-5 van Sportief uit Woerdense Verlaat.  De eerste drie treffers kregen de gasten op een presenteerblaadje aangeboden.

De Bergambachtenaren waren bezig aan een goede reeks. Het elftal van Bert Potuyt leidde in de stand van de tweede periode en een overwinning op Sportief had handhaving in de bovenste regionen van de ranglijst betekend. Door de nederlaag buitelde de ambitieuze dorpsclub echter naar de ‘grijze’ middenmoot.

Spectaculair
De thuisclub startte overigens sterk en zette de gasten vast op eigen helft. Schoten van Max Bakker en Julian Graafland pareerde Sportief-doelman Rody Hoogendoorn op spectaculaire wijze. Bij foute passing kwam Sportief er razendsnel uit. Na een half uur spelen leidde balverlies de openingstreffer in. Raymond Wens kon uithalen en de bal verdween via het been van Jesse den Hartog achter sluitpost Roy Pons.

Bergambacht bleef de aanval opzoeken en kreeg genoeg kansen. Etienne van den Heuvel was dichtbij de gelijkmaker, maar Hoogendoorn redde fraai.

Geen herstel
In de tweede helft verwachtte het mokkende, koukleumende publiek, dat Bergambacht zich wel zou herstellen. Echter in een tijdsbestek van vijf minuten ging doelman Roy Pons twee keer in de fout.

,,Zelfs bij de 0-3 stand dacht ik dat we nog terug in de wedstrijd zouden komen, want zo slechts speelden we niet,” vertelde Bert Potuyt na afloop. ,,In het laatste half uur zijn we geslacht in de omschakeling. Die gasten kwamen er zo snel uit. Al hadden we nog drie dagen doorgevoetbald, dan hadden we echt niet gescoord.”