Groen-wit bezoekt Rood-wit…..

25 oktober 2016 19:00

In een klein dorpje uit het groene hart met de op één na mooiste grasmat van Nederland wonen voetballiefhebbers met passie. En als één van die voetballiefhebbers ook nog eens actief fan is van de grootste familieclub van Nederland, Feyenoord, dan ontstaan er soms mooie initiatieven door deze verbondenheid en liefde voor de voetbalsport.

Een lokale ondernemer die, zakelijk ooit klein begonnen , wel groot durft te denken heeft er voor gezorgd dat door zijn toedoen de voltallige jeugdselectie van de voetbalclub VV Sportief uit Woerdense Verlaat een bijzondere middag beleefde. En door deze genereuze geste van deze clubsponsor Riboton werd tevens een mooie bijdrage geleverd aan de Dirk Kuyt Foundation.

Zaterdagmiddag 22 oktober, de dag voor de jaarlijkse klassieker Feyenoord-Ajax, waren 2 jeugdteams van VV Sportief te gast op het trainingscomplex van Feyenoord in Rotterdam om daar een speciale training te krijgen van niemand minder dan Ben Wijnstekers.

Deze oud-profspeler was jarenlang een vaste waarde in het eerste elftal bij Feyenoord en tevens 36 voudig oud–international bij Oranje. Ben Wijnstekers is al jaren vaste docent bij de Feyenoord Soccer School en brengt zijn ervaring en vaardigheden dan met veel enthousiasme over in zijn voetbalclinics op de jeugdspelers van vandaag.

De jongere spelers leefden toe naar de bijzonder middag, waarbij als afsluiter een rondleiding door de Kuip zou horen. En de ambiance en de persoonlijkheid van Ben Wijnstekers maakten dat er geconcentreerd en fanatiek werd getraind op Varkenoord, het trainingscomplex in Rotterdam-Zuid onder de rook van de imposante Kuip.

Na de gebruikelijke warming-up in het eigen groen-witte clubtenue, werden de nodige techniek-oefeningen doorgenomen waarbij direct duidelijk werd dat er een professional aan het werk was. Het niveau van de training was pittig, maar de deelnemers genoten volop van de training en toonden volop inzet. Het voetbalplezier was duidelijk terug te zien op de gezichten van de spelers en ook Ben Wijnstekers werkte aanstekelijk met zijn humor en goede tips voor de spelers. Er was ook ruimte voor persoonlijke aandacht en individuele tips omdat de groep niet te groot was.

Een aantal ouders was mee afgereisd en bezocht tijdens de clinic van de jeugd onder meer de laatste training van de hoofdmacht van Feyenoord die in de Kuip werd afgewerkt onder een mooie ambiance van enkele duizenden fans. Dat beloofde wat voor de wedstrijd van zondagmiddag .

Na de technische oefeningen volgde nog een partijtje voetbal om de oefeningen in de praktijk te brengen. Hierbij werden de beide jeugdteams door elkaar werden gehusseld om uitgebalanceerde teams te vormen. Hierdoor kon het voorkomen dat broers en zussen met en tegen elkaar in de strijdperk traden voor een leuke afsluitende pot.

Tot slot de rondleiding door de Kuip waarbij zowel het stadion zelf als ook de accommodatie achter de schermen werd bezocht. De rondleiding voerde door de beroemde spelerstunnel tot de rand van de grasmat. Deze werd na de training geprepareerd voor de wedstrijd tegen Ajax. Van dichtbij was ook goed te zien dat het officieuze predicaat “mooiste grasmat van Nederland” niet uit de lucht is gegrepen. De liefde en aandacht van de medewerkers van het stadion voor de grasmat was zichtbaar tijdens hun werkzaamheden op dat moment.

Uiteindelijk deed Ben Wijnstekers de bezoekers persoonlijk uitgeleide uit het Maasgebouw waarna de selectie en begeleiders van VV Sportief na deze prachtige middag moe maar voldaan terugreden naar hun kleine dorpje. En sommigen mogelijk zelfs dromend van een wedstrijd in het rood-witte tenue van die club uit Rotterdam, Feyenoord en in hun oren zachtjes het lied van Feyenoord.

“Geen woorden maar daden….”

Maar wie tot grote daden wil komen , moet groot durven denken. Met veel dank aan Rino Bodt van Riboton, dynamisch in prefab beton, die deze middag mogelijk maakte

Super bedankt namens de jeugdselectie van V.V. Sportief.

Bekijk hier de foto's.