Steun de vereniging! Lever nu GRATIS je oude frituurvet in.

9 april 2022 9:15

V.v. Sportief is begonnen met het inzamelen van gebruikt frituurvet/olie in samenwerking met Green Oil Recycling. Frituurvet is een waardevolle grondstof voor o.a. biobrandstof. Omdat het een waardevolle grondstof is krijgen wij als vereniging een vergoeding als wij dit inzamelen.

Hoe werkt het?

Inleveren is simpel. Giet het afgekoelde frituurvet terug in de originele verpakking of in een lege plastic fles. Sluit de fles goed en gooi deze vervolgens in de kliko bij ons op het sportpark.

Wat kan ik inleveren?

• Frituurvet vloeibaar
  • Frituurvet vast
  • Frituurolie
  • Overige plantaardige oliën

Waarom gebruikt frituurvet inleveren?

Door het inleveren van je gebruikt frituurvet help je de vereniging financieel een handje. Daarnaast draag je bij aan een schoner milieu, aangezien het frituurvet een tweede leven krijgt als biobrandstof.
100 liter frituurvet recyclen staat gelijk aan een CO2 besparing van 235 gereden kilometers! Ook wordt met het inzamelen van gebruikt frituurvet voorkomen dat dit in het riool belandt, wat schadelijk is voor het riool en het milieu.

Voordelen voor de vereniging.

Toelichting waar de vereniging het geld aan gaat besteden.

KIKA

Bovenop de vergoeding die wij als vereniging krijgen doneert Green Oil Recycling 10% extra aan KIKA. Zo helpen we niet alleen de vereniging en het milieu maar dragen we maatschappelijk ook ons steentje bij. Sportief heeft gekozen om dit bedrag te doneren aan KIKA.

Wat kan ik nog meer doen?

Ga langs de deuren in de omgeving waar je woont of vraag je vrienden/familie of zij nog gebruikt frituurvet hebben liggen en of je dit mag meenemen. Hiermee help je de buurt, je vrienden en familie van hun frituurvet af, waar ze je ongetwijfeld dankbaar voor zullen zijn.