Sportief 1 - 0172Sport Cup

30 augustus 2021 20:45

Afgelopen week stonden de eerste oefenwedstrijden op het programma voor het vlaggenschip van onze vereniging in het kader van de 0172 Sport Cup

Sportief speelde afgelopen donderdag de eerste wedstrijd tegen buurman NSV'46 uit Noorden. Matthijs Maaijen, teruggekeerd op het oude nest, wist Stijn Molenaar te bereiken na een voorzet en die tekende voor de eerste en enigste treffer van deze wedstrijd.

Met een goed gevoel kon Sportief zich opmaken voor 2 wedstrijden van 45 minuten afgelopen zaterdag tegen oude bekende Aarlanderveen en nieuwkomer in de  competitie Nicolaas Boys.

Sportief kreeg in de eerste wedstrijd tegen Aarlanderveen nog een grote kans via Justin Verkerk, maar moest daarna zijn meerdere kennen in de poldergenoot. Na 45 minuten spelen stond er 2-0 op het scorebord in het voordeel van de tegenstander. 2e gedeeldte van de helft beet Sportief meer van zich af en wist nog enkele keren gevaarlijk te worden, helaas zonder doelpunten.

De 2e wedstrijd deze zaterdag werd afgewerkt tegen nieuwe compeititetegenstander Nicolaas Boys. In de beginfase was Sportief zoekende en wist Nicolaas Boys ook de enige treffer deze wedstrijd te noteren. Wedstrijdbeeld veranderde net als de eerste wedstrijd na verloop van tijd, en Sportief wist steeds vaker de 16 van de tegenstander te vinden. Door deze 2 nederlagen en de overwinning tegen NSV eindigde Sportief op een 3e plaats in de poule.

Aanstaande zaterdag reist Sportief af naar NTVV in Nieuwe-Tonge voor de eerste bekerwedstrijd. Er is nog plek in de bus, dus stuur ons een persoonlijk bericht en je kunt mee!