Sportief onderuit tegen Woerden

24 februari 2019 13:15

Onder een stralende zon werd er om half 3 afgetrapt voor de wedstrijd tussen Sportief en Woerden.

Woerden nam direct het initiatief en was de gevaarlijke ploeg in de openingsfase. Toch was Sportief de ploeg met de eerste grote kans, want Tosca Wens stuurde Stijn Molenaar de diepte in. Hij was zijn direct tegenstander te snel af en wist deze kans niet te verzilveren, zijn inzet strande op de sluitpost van Woerden.

De aanvoeder van Woerden was na een kwartier enkele spelers van Sportief te slim af en scoorde met een schot in de kruising. Het resterende deel van de eerste helft wisten beide ploegen niet meer te scoren en zodoende volgde het rustsignaal. De tweede helft werd Sportief steeds dreigender en was het opzoek naar de gelijkmaker. Deze viel niet en via een vrije trap wist oud-sportief speler Jeffrey Buijt de 0-2 op het scorebord te zetten. Sportief probeerde nog de wedstrijd te kantelen, maar hierdoor kwam er meer ruimte achterin te liggen en Woerden wist hiervan te profiteren. Zo liep het uit na een 0-5 overwinning.