Jaaroverzicht 2018

24 december 2018 11:15

Kalenderjaar 2018 is bijna afgelopen, dus tijd om het 2018 eens onder de loep te nemen.

Sportief 1

Sportief 1 had het in de eerste seizoenshelft van het jaar 2017-2018 heel moeilijk en werd diverse keren pas in de laatste minuten geklopt. Na de winterstop viel het dubbeltje echter wel goed, want de manschappen van Cor Stoof begonnen de competitie met 2 overwinningen in de laatste minuten. Sportief bleef klimmen en eindigde het seizoen met een 10e plek door in de laatste wedstrijd Zevenhoven te verslaan. Al met al was er hoop naar meer. Na het vertrek van Rody Hoogendoorn (Zevenhoven) en Corné van Rijn (blessure) en de nieuwe krachten Sander de Groot (reizen) en Kris Baken (HSV) werd er slecht begonnen in de RTV Lokaal Bokaal en de bekerpoul. De rest van het seizoen wisselde Sportief hele goede wedstrijden af met vele mindere. 2019 de doelstellingen om stabieler te worden en hopelijk met de terugkomst van enkele geblesseerden gaat Sportief een gooi doen naar het linkerrijtje en wie weet een periodetitel.

Sportief 2
Sportief 2 had een zwaar jaar en werd vaak de dupe van de geblesseerden bij het 1e elftal. Tel daar bij op dat 90% van het team voor het eerst bij de senioren ging voetballen, wat erin resulteerde dat er vaak door slimmigheden verloren werd. Deze seizoenshelft is moeilijk om een team elke week op papier te zetten, zonder de hulp van andere teams. Ondanks dat werd er wel 2 keer gewonnen met ruime cijfes, waaronder van koploper Oudewater. Doelstelling is om meer jongens elke zaterdag fit te krijgen voor alle senioren teams, zodat Sportief 2 onder leiding van Robert van Leeuwen verder kan gaan met de ontwikkeling waar het zich in bevindt.

Sportief 3
Het 3e elftal gaat aan kop in de competitie en dit lijkt op hetzelfde scenario als vorig seizoen. Toen wist Sportief 3 zich ook heel lang te mengen in het titelgevecht, maar moest het op de finish afleggen tegen Jodan Boys. Weet Sportief 3 dit seizoen wel de titel te pakken? Wordt vervolgd...

Sportief VR 1
Onze vrouwen hadden het vaak lastig vorig seizoen om een goed team op de been te krijgen. Door zwangerschappen en andere afzeggingen moesten de jonge dames soms van 14/15 jaar oud de kar trekken voor dit team. Dit lukte goed en er werden enkele mooie overwinningen in de wacht gesleept onder leiding van coach Henk. Echter stonden er voor het nieuwe seizoen te weinig speelsters op het formulier. Wij als vereniging vinden dit enorm jammer en hopen dan ook van harte dat er meerdere dames willen aansluiten bij dit team, zodat Sportief volgend seizoen weer een gezellig en actief dames team kan opstellen.

Sportief J014
Het houdt niet op met het succes van dit team. Sportief kan met trost zeggen dat het meest succesvolle jeugd van Nederland heeft. Want zowel de titel als de beker werden overtuigend gewonnen. Wat een feest was het tijdens de bekerfinale met alle meegekomen supporters! Ook dit seizoen lijken de jongens van geen ophouden te winnen en staan weer ongeslagen bovenaan. Weten ze opnieuw de titel in de wacht te slepen? We gaan het zien komende seizoenshelft.