Voetbalweekend in Sneek

15 januari 2018 12:45

Afgelopen vrijdag reisde een groot gedeelte van Sportief 1, 2 en 3 af naar de Friese stad Sneek voor het jaarlijkse trainingsweekend. Zoals ook de voorgaande jaren werden de voetbalschoenen thuis gelaten en werd enkel aan het teamgevoel gewerkt.

Vrijdag

Het grootste gedeelte van de spelers en begeleiding vertrok op vrijdagmiddag rond 12 uur richting Friesland, bestemming 't Boothuis. In de loop van de middag en avond sloten de personen met school of werkverplichtingen later aan. Het onderkomen bestond uit een huisje gelegen aan de Houkesloot, een vaarwater richting het Sneekermeer. Er waren 5 slaapzalen, een grote centrale ruimte en enkele sanitaire voorzieningen.

Onder de oranje pannen het onderkomen

Gelijk na binnekomst werden de dartborden, tafeltennistafel en andere bord- en kaartspellen gereed gemaakt voor een gezellige middag en avond. Rond half 7 kwam de plaatselijke Chinees het avondeten verzorgen, wat een goede bodem voor het avondprogramma werd. Na de porties bami, nasi en andere Aziatische versnaperingen te hebben genuttigd, stonden de taxi`s voor aan de weg. Eindbestemming werd Sneek en hier werd tot de late uurtjes gefeest in de plaatselijke kroegen.

Zaterdag

Na een korte nachrust en een stevig ontbijt werden de auto`s gestart en de weg richting Leeuwarden ingezet. Aangekomen bij de kartbaan stonden er heerlijke broodjes worst en hamburger klaar voor wat extra energie voorafgaand aan de kartwedstrijd. Door middel van een loting werden er teams van 4 personen gemaakt en vervolgens kreeg elk team een half uur de tijd om te wennen aan de karts en de racebaan. Daarna werd er door middel van een massastart een wedstrijd van 2 uur lang racen gehouden. In plaats van de bekende '24 uur van le mans' stond nu de versie '2 uur van Lijouwert' op het programma. Elk team moest in 2 uur tijd zoveel mogelijk rondes rijden en moest verplicht 12 keer wisselen van bestuurder.

Team 3- Stijn, Tosca, Nick & Collin           Team 4- Jesse, Menno, Justin & Jorg

Het werd een waar spektakel en door middel van de live scoreborden was iedereen zeer actief in het volgen en bijhouden van de standen. Tevens werd er door de jury straffen gebijgehouden voor roekeloos rijgedrag of wanneer er een wissel te weinig had plaatsgevonden. Zeker enkele rijders hadden moeite zich normaal over het parcour te manoevreren , dus dit zorgte ervoor dat ze een legio aan strafseconden ontvingen. Na afloop ging de jury in beraad en kwam hieruit dat Jesse, Menno , Justin en Jorg  de race hadden gewonnen. Kortom was het een zeer geslaagde acitviteit, die zeker voor herhaling vatbaar is.

Bij terugkomst werden de tafels gereed gemaakt en de haard aangestoken voor een overheerlijke bbq onderleiding van de voorzitter Wilco en de chef John Q. Vervolgens stond de volgende activiteit alweer op het programma, namelijk de Bierproeverij. In totaal werden er 8 verschillende bieren geproefd, waarin er voornamelijk wat werd aangeleerd over de kleur, de smaak en de verhouding van de bieren. Ten slotte was er ook nog een quiz, die de jongste deelnemer van het hele spul wist te winnen (Justin Verkerk). Na afloop kozen enkele spelers er nog voor om nogmaals de stad Sneek in te duiken en de andere spelers en begeleiding maakten het tot in de late uurtjes gezellig in 't Boothuis.

Justin Verkerk, winnaar
           Bierproeverij

Zondag
Nadat een ieder (soms wat moeilijk) was ontwaakt werd er ontbeten en opgeruimd, zodat er vervolgens weer huiswaarts werd gegaan.

De organisatie van het weekend willen wij enorm bedanken, want alles was weer top geregeld!

A.s. dinsdag oefent Sportief 1 uit tegen Nicolaas Boys 1 uit Nieuwveen, voor Sportief 2 staat er een training gepland.